Oprawa stacji radiowych, jingle radiowe - produkcja

KILKA PRZYKŁADOWYCH REALIZACJI

Oprawa stacji radiowych, jingle radiowe - miks kilku realizacji

SŁOWNICZEK

Jingiel

Krótka forma muzyczna, identyfikuje stację, jest łącznikiem miedzy piosenkami. Na końcu jingla najczęściej pojawia się logo stacji. Jingiel to jeden z głównych elementów oprawy radiowej.

Headliner

Zapowiedź wiadomości w Faktach/Wiadomościach w postaci krótkich jednozdaniowych informacji na początku serwisu informacyjnego.

Liner

Główne hasło stacji radiowej, reklamuje i identyfikuje rozgłośnię np. RMF FM – „Najlepsza Muzyka”, RMF MAXXX – „Gramy na maxa”, Złote Przeboje – „Więcej muzyki, którą kochasz”.

Bed

Podkład muzyczny, utwór instrumentalny, tło dla animacji antenowej lub informacji. Rożni się od sweepera długością emisji. Bedów używa się pod dłuższe wejścia antenowe – często trwające powyżej minuty.

Sweeper

Krótki dźwięk, szmer, odgłos, świst, którego zadaniem jest wypełnienie ciszy.

Stager

Podkład muzyczny (bed) pod animację antenową. Najczęściej do ok. 30 sekund.

Szpilki

Kilkusekundowe nagrania lektorskie, służą identyfikacji stacji. Zapowiedź pozycji antenowej lub urozmaicenie programu. Umieszczane najczęściej na początku utworu (na intro) po bloku reklamowym. Szpilka może informować o zbliżających się Informacjach lub pozycji antenowej, reklamować audycję o różnych porach dnia lub informować jakiego pasma programowego słuchamy.

Promos

Dźwiękowa zapowiedź, reklama audycji (np.lista przebojów), eventu antenowego (np. konkursy) lub wybranego elementu ramówki.

Spot

Krótki materiał dźwiękowy (słowno-muzyczny), określenie często stosowane w odniesieniu do reklamy. Spot reklamowy – to najczęściej 30 sekundowy materiał umieszczany w bloku reklamowym.

Zajawka

Króciutka zapowiedź pełnego materiału antenowego, przeważnie zawiera fragment materiału.

Intro DJ

Muzyka z efektami dźwiękowymi FX, głos lektora zapowiada występ DJ-a, kilka słów lub kilka zdań. Intro kończy się FX-em lub odliczaniem do 1.